Dobrodružství na cestách

Altschlossfelsen… na skok do barevných skal

Německo nabízí spoustu krásných míst, ať už přírodních, historických – hradů, zámků, měst a nebo moderních zajímavostí. Většinou jsme tuto zemi rychle projížděli skrz a mířili dál na západ nebo na sever. Tentokráte jsme se rozhodli pro krátkou ranní zastávku a protáhnutí nohou po dlouhé noční jízdě autem.

Altschlossfelsen se nachází jen kousek od městečka Eppenbrunn na západě Německa nedaleko francouzských hranic. Je to skupina pískovcových skal táhnoucích se do šířky 1,5 kilometrů a dosahující výšky až 30ti metrů. Říká se, že nejkrásnější barvy odráží skály před západem slunce v první polovině dubna.

Máme to dobře načasováno. Je 13. dubna. Na večer však čekat nebudeme. Přijíždíme do oblasti v 7 ráno ve všední den. Míjíme spoustu míst označených k parkování a zastavujeme až na tom posledním. V létě tu musí být naprosto narváno. Dneska ani jedno auto. Úplný ideál.

Vyrážíme po široké značené cestě. Ke skalám to je necelé dva kilometry. Trasa lesem se vleče. Přecházíme do klusu, ať jsme na místě rychleji. Zanedlouho se objevuje cedule s nápisem „Altschlossfelsen“, která odbočuje na pěšinu táhnoucí se do kopečka. Přecházíme do chůze.

Nečekaně se najednou před námi mezi stromy objevují první skalní útvary. Zatajuji dech a hlavou mi bleskne „To je krása“. Zastavuji, vytahuji mobil a fotím první fotku. Dále už jen přichází prozkoumávání oblasti a prolézání mezi skalisky. Všude klid, ticho a jen vnitřní dialog.

Z rozjímání mě vyruší podivné zvuky. Zní to jako funění. Někde za skálou. Srdce se mi rozbuší a začnu přemýšlet, co by to tak mohlo být. Snažím se uklidnit. Medvěd, kterého se asi bojím nejvíce, tady nežije. Možná divočák? Otáčím se opačným směrem a obcházím skálu. Zvědavost mi však nedá a pokouším se nahlédnout z druhé strany. Dolů pod skálu to je asi 5 metrů. Nahlížím, ale nic nevidím.

Opět to zašustí a nad stromy vyletí pták. Začíná hlasitě krákorat. Tak ne divočák, ale opeřenec! Stejně ale zní strašidelně. Všechno umocňuje to ticho a ozvěna. Strach má velké oči! Holt se ze mě někdy stává docela velký strašpytel.

Všude jsou skály různě ošlehané větrem a deštěm. Dříve tady na vrcholku skal stával středověký hrad. Sídlo, odkud bylo vidět do všech stran, a obyvatelé tak mohli odrážet nepřátelské útoky. V pozdějších dobách bylo opevnění rozebráno a roku 1991 byla oblast prohlášena za přírodní památku.

Ať už jste zde s další hromadou turistů a nebo sami, rozhodně stojí za to oblast prochodit křížem krážem. Dole kolem skal objevovat okna, chodníčky, tunely a nebo jen okoukávat fascinující červenou strukturu pískovce. Nahoře na vrcholu skal vede široký chodníček a člověk by ani neřekl, jaký poklad se skrývá pod ním.

Pokračovat se dá po stezce až k hraničnímu kamenu, který oznamuje, že dále se již nachází jen území Francie. Můžete pak udělat okružní trasu a protáhnout ji třeba až do Eppenbrunnu. My však máme před sebou ještě dlouhou cestu směrem na západ a tak se otáčíme, skály ještě projdeme z druhé strany a vracíme se stejnou trasou zpět k autu.

S příjemným pocitem prozkoumaného nového území se vydáváme vstříc dalšímu dobrodružství, které na nás čeká další dny… A kam jste se na velikonoční prázdniny vydali vy?

Barevné skály Altschlossfelsen

Lokalita:          Eppenbrunn, Porýní-Falc, Německo
Parkoviště:     Wanderparkplatz Spieβweiher
GPS:                 49.1069358N, 7.5608800E
Délka trasy:    4,6 km (ke skalám a zpět)
Převýšení:       130 m
Čas na výlet:   1,5 h

Alternativa:

Délka trasy:    8,5 km (okruh)