Dobrodružství na cestách

Disneyland je pohádkový svět pro malé i velké!

Určitě vás někdy napadlo, když jste se dívali na pohádku, že by bylo fajn se někdy přenést do takového světa. Aspoň na chvíli. Právě Disneyland v Paříži vám to umožní. A pokud máte dostatek času i peněz, tak to může být i na několik dní. 😉

My jsme si na tento zábavní park vyhradili 1 den a přes internet předem koupili lístky. Dobře jsme udělali. Ten den bylo naprosto vyprodáno. Podobný stav je velmi častý.

Disneyland se nachází přibližně 40 km východně od centra Paříže. Je rozdělen na dva parky – Disneyland Park a Walt Disney Studios Park. Pokud si kupujete lístek na více dní, automaticky máte v ceně návštěvu obou parků. V případě, že v Disneylandu chcete zůstat pouze jeden den, pak si můžete zvolit variantu vstupenky buď do jednoho parku a nebo do obou. U té druhé varianty je docela podstatný rozdíl v ceně.

Za mě doporučení, pokud chcete jít do Disneyland Parku, pak stačí pouze 1 park (Park je rozdělen do 5-ti částí Main Street U.S.A., Fantasyland, Frontierland, Advantureland a Discoveryland). Je tady tolik atrakcí, že stejně za jeden den všechny nestihnete.

Pokud jste ale přemýšleli nad návštěvou Walt Disney Studios Parku, pak už je jednodenní vstupenka do obou parků na zvážení. Také otevírací doba Walt Disney Studios Parku bývá kratší.

Do Disneylandu jsme se vyloženě těšili. Celá rodina. Návrat po 10ti letech. Byli jsme zvědaví, jestli dojmy z první návštěvy budou stejné a nebo tentokráte budeme vnímat park jinak.

Již poučeni z minulé návštěvy, kdy jsme jen v zácpě na cestě do parku ztvrdli přes 1 hodinu, jsme tentokráte dorazili na parkoviště s předstihem 1h před otevíračkou. Nebyli jsme tam první. Už se začala tvořit kolona aut u brány, kde se platí parkovné (EUR 30 za osobní auto). Nicméně personálem organizované parkování bylo plynulé.

Z oficiálního parkoviště je to ke vstupu do Disneylandu ještě asi kilometr pěšky. Unaveným turistům můžou pomoci jezdící pásy. V tuto hodinu však ještě nebyly v provozu. Přišli jsme k budově vstupu asi 8:45. Dovnitř již pouštěli návštěvníky s Extra Magic Time vstupenkou, tedy ty, kteří jsou ubytování v Disney Hotelu, a mají možnost vstoupit do parku o hodinu dříve. Tedy v 8:30.

Stoupli jsme si do fronty, která se za námi začala postupně zvětšovat. Ve frontě jsme pozorovali všechny návštěvníky, kteří byli patřičně na den v parku připraveni. V kostýmech, tedy hlavně děti, ale i starší, zahrnujíc rodiče i prarodiče, měli na sobě různá vylepšení.

Ti, co zapomněli a nebo neměli k dispozici doma, si mohli hned ve frontě koupit čelenku s ušima a mašlí od Minnie. Šlo to vážně na dračku. Místo čelenky si v Disnelandu můžete zakoupit nejrůznější pohádkové kostýmy, trička, mikiny, čepice, šátky apod. a být „in“. My jsme byli ti, co šetřili a podobným lákadlům odolali. 😀

Do parku nakonec začali pouštět už o 15 minut dříve a čekání před branou uběhlo vcuku letu. Hned ráno je nejlepší si zajít na atrakci, kde bývají přes den nejdelší fronty. Našim výběrem byla „Big Thunder Mountain“. Hned od brány jsme tam spěchali. Cestou jsme potkali Mickeyho a ti šťastnější si s ním mohli plácnout. 😉

Main Street U.S.A. & Frontierland

Prošli jsme hlavní ulici „Main Street U.S.A.“ se spoustou obchodů, občerstvení a suvenýrů a zamířili do parku Frontierland, vyobrazující tématiku dálného západu. U atrakce Big Thunder Mountain i tak už byla fronta 30 minut.

Řada se klikatí a když čekáme, obdivujeme všechny dokonale umístěné a vytvořené dekorace. Úplně si za chvíli připadáme jako kovbojové či hledači zlata. Scenérii zlaté horečky nám také připomene stylově oblečený personál.

Skočíme do vozíku, připevníme se a už nás veze horská dráha tunelem do hory. V té rychlosti téměř nestíháme ani sledovat prostředí, kterým projíždíme (vozíky, hyeny, osli atd.). Parádní jízda.

Můžeme si koupit fotku na památku. My jsme se však na ni pouze koukli na obrazovce ve stánku u východu z atrakce. Příště si  musíme vzpomenout a trochu více se usmívat, než ječet.

Advantureland

Dále koukáme do aplikace „Disneyland Paris“, kterou máme staženou v mobilu, jaké jsou čekací doby u dalších drah, které máme v plánu. Frontierland budeme prozkoumávat až později. Nyní míříme rovnou do Adventurelandu na dráhu „Indiana Jones and the Temple of Peril“. Fronta 20 minut. To se dá.

Bohužel je to jedna z atrakcí, která má výškový limit 140 cm. Ačkoliv synovi chyběly do této výšky 3 cm, vyšší boty ani pořádná hříva kudrnatých vlasů mu nestačila. Obsluha kontroluje všechny děti, u kterých si není výškou jistá, již u vstupu do fronty. Musel k metru a byl nelítostně poslán pryč. Tatínek šel s ním, aby si společně zašli na jinou atrakci, než se dámská polovička rodiny povozí v Chrámu Zkázy a zaječí ve strmých zatáčkách a 360 stupňové smyčce.

Milan s Danym tedy stačili projít „Adventure Isle“ s visutým mostem, jeskyněmi a vodopády a zahrát si na piráty. Tam jsme se také následně všichni sešli a šli prozkoumat tuto „zemi“.

Nevím, zda to je ročním obdobím a nebo momentální rekonstrukcí, ale „La Cabane des Robinson“ (Robinsonův domeček na stromě), „Pirate Galleon“ (pirátská loď) i strašidelná plavba lodí „Pirates of the Caribbean“ byly zavřené a tak zbývalo projít kolem pláže „Pirates Beach“ a jako bonus si dát procházku domem s vyobrazením scén z Aladina.

Frontierland

Tímto jsme uzavřeli prohlídku Adventurelandu a zamířili zpět do Frontierlandu k další atrakci, která stojí za to – Phantom Manor, neboli strašidelný dům. Setkali jsme se s duchy a měla jsem štěstí, že si mi jeden sedl i na rameno.

Ačkoliv ještě nebyla doba oběda, už nám začalo kručet v bříškách. V Disneylandu je prostě draho. Každé pití vás vyjde na 3,00 – 3,80 Eur a tak je fajn si vzít alespoň láhev s vodou, kterou můžete v parku postupně doplňovat z umístěných fontán s pitnou vodou. Takto jsme to dělali před 10ti lety, nicméně dneska byly všechny fontány mimo provoz.

I když jsme měli nachystané svačiny, nechali jsme si je na později a zamířili do „Last Chance Cafe“, která ukrytá mezi vyhlášenějšími restauracemi nabízela zdánlivě lepší ceny a byla téměř bez fronty. Pořádný kornout hranolek za 3,80 a nugetky za 8,- Eur.

Vychutnávali jsme si tak jídlo na terasce s výhledem na přístav, odkud vyplouval parník na plavbu kolem Big Thunder Mountain. Lidí tam bylo spoustu, ale nás tato atrakce nelákala. Odolali jsme také zastřílet si na terč v Rustler Roundup Shootin‘ Gallery.

Kolem celého Disneyland Parku jezdí vláček Disneyland Railroad. Můžete se tak dostat pohodlně mezi jednotlivými částmi parku a zároveň si ho celý prohlédnout kolem dokola. Dnes však bylo možné nastoupit a vystoupit na vlak pouze u hlavního vstupu. Tak jsme šli opět pěšky.

V Disneylandu je výhodné sníst svačinu/oběd buď dříve a nebo až později a využít obědového času kolem 12:00-14:00, kdy většina návštěvníků se přesouvá do restaurací, k návštěvě žádaných atrakcí.

Discoveryland

Měli jsme zálusk na další z nejatraktivnějších horských drah a to Star Wars Hyperspace Mountain v části Discoveryland. Čekací doby však byly delší než hodina a tak dlouhá fronta nás momentálně nelákala.

Místo toho nás čekalo setkání s Buzzem rakeťákem v Buzz Lightyear Laser Blast. Sednete do vláčku, do ruky chytnete laserovou pistol a střílíte za jízdy na označená místa. Za všechny trefené cíle se vám načítají body. Můžete se pak porovnat s parťákem vedle a nebo celkově na tabuli nejlepších výsledků.

Opět koukáme do appky v mobilu a Star Wars Hyperspace Mountain čekání se snížilo na 35 minut. Super, doba oběda se projevuje. Neváháme a stavíme se do fronty. Již jsme téměř u dveří, ale fronta se přestane hýbat. Je horko, slunce peče. Děti se schovávají ve stínu a dospělí drží místo ve frontě. Něco se děje. Následuje dlouhé upozornění ve francouzštině.

Čekáme. Přichází ořezaná verze v angličtině: „We appology for technical problems“.

Nevíme, co se bude dít. Ptáme se okolních lidí, co přesně říkali francouzky a dovídáme se, že se snaží odstranit technický problém, ale neví, kdy se jim to podaří. Někteří z fronty odchází, my stále vytrváváme. Za 15 minut je další dlouhé hlášení v místním jazyce. Ti, kteří rozuměli odcházejí. Ostatní zůstávají ve frontě a my s nimi. Uf, naštěstí se opět fronta pohne a za chvíli se dostáváme na nejlepší atrakci Disneylandu.

Nasedneme do „kosmické lodi“ a horská dráha vás vysokou rychlostí ve tmě vozí galaxií. Čelíme útoku nepřátelských raket, jedeme smyčku hlavou dolů, otočka 360 stupňů kolem osy trati a jsme rádi za pár zastávek, které se během jízdy udělají. Srdce buší na maximum. Pořádný adrenalin. Tak na to už příště asi nepůjdu, říkám si, když vysedám.

Fantasyland

Další atrakce v této oblasti si necháváme momentálně ujít pro dlouhé fronty a míříme do Fantasylandu, kterému dominuje zámek Šípkové Růženky. Horní patra jsou uzavřena. Rekonstrukce zřejmě ani po dvou letech ještě není u konce. V přízemí se však nachází doupě draka „La Tanière du Dragon“.

Míříme na lodičky „Le Pays des Contes de Fées“ a pak se vracíme na 17:30 k zámku Šípkové Růženky. Začíná největší přehlídka dnešního dne. Můžete vidět všechny postavičky, zazpívat si s nimi a prohlédnout jejich různé „vozítka“. Je to velká šou! Chceme všechny princezny taky vidět!

Pak navštívíme bludiště Alice’s Curious Labyrinth a jen ze srandy pár dětských atrakcí, jelikož fronty Peter Pan’s Flight (let nad Londýnem do Země Nezemě) dosahují 75 minut. Park se po 20 hodině už pomalu začíná vylidňovat a některé atrakce už postupně zavírají.

My se ještě přesuneme zpět do Discoverylandu a svezeme se na Orbitronu a nakonec je fronta tak krátká, že před zavírací dobou dáme ještě 3x za sebou Star Wars Hyperspace Mountain. Prostě ta jízda ve tmě nemá chybu.

Je 23:07 a začíná úžasná šou. Promítání pohádkových výjevů a k tomu obrovský ohňostroj. U zámku vodotrysky zvedají vodu do výšky několika desítek metrů, občas začnou šlehat plameny. I když stojíme téměř vzadu, tipuji 100 metrů, jakmile zažehnou ohně, cítíme na obličeji teplo jako od táboráku. Neuvěřitelná podívaná, která končí asi až po 20ti minutách.

A zdánlivě pak začíná úkol nejnáročnější. Najít auto. Pamatovali jsme si místo A6, nicméně, když jsme šli z Disneylandu v davu, podařilo se nám vyjít na jiném místě, než jsme chtěli. Koukáme do mapy.cz a vracíme se zpět do parku, abychom odbočili na správnou trasu a prošli kolem hotelů, kin, barů ještě 1 km k začátku parkoviště.

Parádní den. Unavení, ale plní zážitků, které si budeme ještě dlouho pamatovat. Disneyland rozhodně stojí za to!

Disneyland Paris

Lokalita:          40 km východně od centra Paříže, Chessy, Francie
Parkoviště:     Disneyland Parking
GPS:                 48.8728453N, 2.7868581E
Web:                www.disneylandparis.com

Rady před cestou:

• Koupit vstupenky předem online (alespoň 2-3 dny předem, záleží na ročním období)
  • Přijít dříve, ještě před otevírací dobou
  • Všechny atrakce si předem nastudovat a vybrat ty, na které byste chtěli jít
  • Brzy ráno, v době oběda a průvodů a před zavírací dobou jsou fronty nejkratší
  • S sebou si můžete vzít svačinu a hlavně PET láhev s pitím, ušetříte
  • Stáhnout aplikaci „Disneyland Paris“ do mobilu
  • Pohodlné boty (my jsme nachodili za den v parku 13 km!)
  • V létě opalovací krém a pokrývku hlavy
  • Pohlídejte si otevírací doby jednotlivých atrakcí

Vstupenky:

• Vstupenky jednodenní s určeným datem (buď na 1 park nebo oba)
  • Vstupenky jednodenní bez určeného data (buď na 1 park nebo oba) – výhodné, pokud si nejste jisti, kdy Disneyland navštívíte
  • Vícedenní vstupenky

Vstupenky zakoupíte online na výše uvedené adrese Disneyland parku. Čím dříve lístky koupíte, tím můžete dostat výhodnější cenu. Park bývá vyprodán a proto se doporučuje kupovat vstupenky s předstihem.

Jak se tam dostat:

• Autem
  • Vlakem RER A – vlaková zastávka Marne-la-Valée/Chessy je konečnou trasy RER A a nachází se hned u vstupu do parku. Z nádraží v centru Paříže Gare de Lyon se zde dostanete za 37 minut.
  • Shuttle z ubytování v Disney hotelech

Ubytování:

•  Disney hotel – Disneyland nabízí ubytování ve svých 6ti hotelech. Některé jsou hned vedle parku (možné dojít pěšky), některé o něco dále (organizují shuttle přepravu). Výhodou je, že máte pak vstup do Disneylandu o hodinu dříve (Extra Magic Time) než ostatní návštěvníci.
  • Poblíž stanic zastávek vlaku RER A (sami si zarezervujete pomocí např. booking.com)
  • Kdekoliv poblíž Disneylandu, pokud cestujete autem (my jsme byli ubytováni na předměstí Paříže ve Villiers-sur-Marne, 20 minut autem od Disneylandu)

Jídlo:

• V Disneylandu je spoustu restaurací a stánků, kde si můžete koupit občerstvení – na webových stránkách zábavního parku se nachází i jídelní lístky i ceny. Můžete se tak předem kouknout a připravit, na co byste mohli mít chuť
  • Svačinku a PET láhev sebou – u vstupu jsou security kontroly, nicméně nám svačiny nechali, ani je nijak nekomentovali

Fronty u atrakcí a jak je obejít:

• Využít času, kdy bývají nejkratší fronty – hned z rána při otevření, během oběda, během velkých průvodů, večer před zavírací dobou
  • Můžete si koupit Disney Premier Access (5-18 EUR dle atrakce a období). Snadno ho zakoupíte v aplikace Disneyland Paris ve vašem mobilu. V jednu chvíli můžete mít zakoupen zrychlený vstup pouze na jednu atrakci.