Dobrodružství na cestách

Ledové Slovensko 2024 – Den 3.

Den 3. (2.3.2024) – KĽACKÝ A ŠÚTOVSKÝ VODOPÁD

Budíček opět v 6:00. Koukám z okna a neprší. Můžeme na výšlap.

KĽAK (1352 m)

Snídaně, nachystání svačiny, batohy na záda a jde se. Po dvaceti minutách začíná krapkat. Za chvíli pršet. Bez přestávky padá voda z nebe.

To dáme, říkam si. Aspoň ke Kľackému vodopádu. Jsme u něj brzy. Zmoklé jak slípky.

Rozhodujeme se však pokračovat dále. Už jsme vystoupaly až do mlhy. Jde vidět jen kousek před sebe. Ve výšce 1100 metrů nad mořem začíná sníh. U auta jsem holkám zapomněla připomenout vzít si do batohu nesmeky. Máme teď jedny na čtyři osoby. To není moc dobré.

Zpočatku je sníh ještě měkký a občas se proboříme. Za moment už kluzká tuhá hmota. Otočím se na holky a oznamuji, že se vracíme zpět k autu. K vrcholu nám chyběl už jen kilometr a asi 120 metrů výškových. Bezpečnost je však přednější. Navíc v mlze a stálém dešti bychom si to stejně neužily. Holt ne vždy vše klapne.

Dole jsme rychle. Převlekáme se do suchého a konečně se pustíme i do nachystaných svačin a teplého čaje.

Kľak (1352 m)

Kľak je skalnatý vrchol na hřebeni Lúčanské Malé Fatry. Na vrcholu je umístěn slovenský kříž a výhledy jsou fantastické. Cestou je možné vidět třicet metrů vysoký Kľacký vodopád vysoký, který byl vyhlášen v roce 1996 národní přírodní památkou.

Naše trasa (nedokončený výstup):

Parkoviště:     Vrícko, Slovensko
GPS:                48.9767822N, 18.6869631E
Délka trasy:    8 km (okruh)
Převýšení:       610 m stoupání, 610 m klesání
Čas na výlet:   3h 30 min

SAUNA NEBO DALŠÍ VÝLET?

Jedeme na nejbližší místo s označením možnosti vylití chemickeho wc podle aplikace Park4Night. I tyto záležitosti se na cestách musí řešit…

Holky mezitím hledají na netu nejbližší saunu. Bylo by fajn se po dopoledním výletě vyhřát. Když však dojde k hlasování, zjistíme, že většina radši půjde na další výlet než do sauny.

Přestalo už totiž pršet. Předpověď sice stále ukazuje na odpoledne déšť, ale skutečně je jen zataženo.

Přejíždíme na parkoviště pro výšlap k Šútovskému vodopádu.

ŠÚTOVSKÝ VODOPÁD

V nohách už dnes devět kilometrů, přesto je nadšení k další procházce obrovské. Holky jsou skvělé.

Za hodinku jsme u vodopádu. Pár fotek do alba a můžeme zas zpět. Výlet byl kratší, než jsme čekaly. Těch 7 km (dohromady tam a zpět) uteklo neskutečně rychle. Ani čelovky jsme nepotřebovaly.

KRAĽOVANSKÉ JAZERO

„Ještě je světlo, což se kouknout na Kraľovanské jazero?“ navrhuji. Holky souhlasí. Beru si ručník a Míša se přidává… Jezero má hladkou hladinu. Okolí se v něm odráží jako v zrcadle. Bez lidí tu je obrovský klid. Nádhera.

Není čas na váhání, věci svlíkáme a noříme se do ledové vody… Ten pocit poté stojí za překonání svých limitů.

SYREX

Další zastávka je v Zázrivé. Vyrábí zde skvělé sýry. Holky vykupují prodejnu.

Mě zajímá hlavně kremeš. Ten nejlepší pudinkový řez. Stavuji se zde často cestou z Tater či Fatry.

O kousek dále parkujeme na noc. Večeře, ochunavka sýrů, kremeše a holky dopíjejí zásoby vína…

Další dobrodružný den je za náma…