Dobrodružství na cestách

Ledové Slovensko 2024 – Den 4.

DEN 4. (3.3.2024) – Jánošíkove Diery & Nejvýchodnější bod ČR

Ani dnes nezahálíme a vstáváme již v 6:30.⏰ Po ranní rutině vyrážíme zvesela po modré turistické značce podél Hlbokého potoka.

JÁNOŠÍKOVE DIERY

Na rozcestníku Ostrvné odbočujeme na Nové Diery. Stezka se zužuje, přichází první žebřík a trasa je zábavná. Scenérie jsou krásné, i když sluníčko ještě pořádně nevykouklo zpoza mraků. Fotíme, zastavujeme a procházku si užíváme.

Dneska máme v plánu jen Nové a Dolné Diery. Holkám jede brzy odpoledne vlak a musíme se vrátit do Ostravy včas. Od rozcestníku Podžiar se vrazíme Dolnými Dierami zpět k autu. Naše fyzička i tempo každým dnem roste a překvapivě jsme zpět na parkovišti s půlhodinovým předstihem!

V Kolibě Hotel Diery otevírají již od 9:00 a tak si můžeme dát kafčo, zázvorový čaj a vykoupit jim rybízovo-borůvkovou buchtu. Takový zájem nečekali, a tak nám pan vrchní přináší jeden kousek grátis. Jsou rádi, že nám chutná.

Jánošíkove Diery

Největším lákadlem Malé Fatry jsou Jánošikove Diery. Rozdělují se na tři části – Dolné, Nové a Horné Diery. Stezka vedoucí po dřevěných kovových chodníčcích a žebřících nad potokem a podél vodopádů dodává nezapomenutelnou atmosféru výletu v úzkých skalních průrvách a soutěskách.

Naše trasa:

Parkoviště:     Terchová, Biely Potok, Slovensko
GPS:                49.2567053N, 19.0669361E
Délka trasy:    4,5 km (okruh)
Převýšení:       220 m stoupání, 220 m klesání
Čas na výlet:   1h 30 min

NEJVÝCHODNĚJŠÍ BOD ČR

Po cestě ještě stihneme zastávku a mini procházku k nejvýchodnějšímu bodu České republiky. Vede přes rašeliniště a přírodní rezervaci Bukovec. Kromě Slovenska, jsme dnes zaskočily tedy i na pár minut do Polska.

Holky začínají vyklízet skříňky v dodávce a balit si své tašky a batohy…

NÁDRAŽÍ OSTRAVA-SVINOV

Holky vysazuji na nádraží. Každá jede svým vlakem do různých koutů České republiky. Za víkend jsme se stihly fajně sžít, bylo veselo a začíná mi být líto, že ta cesta byla tak krátká a končí…

Míšo, Růži a Simčo, MOC VÁM DĚKUJI za dobrodružný víkend plný zábavných událostí a veselého společenství. Jste parádní ženské a ani nepříznivé počasí nás neodradilo si čas na Slovensku užít na maximum! Byla to úžasná dámská jízda a budu moc ráda, když se opět potkáme! Ať už na cestách nebo někde na chvíli v kavárničce.

Přeji vám šťastnou cestu do svých domovů! Mějte se krásně!
Jaru

Nejvýchodnější bod České republiky

Kde se dá v České republice dojít nejvýchodněji? V přírodní rezervaci Bukovec s rašeliništěm. Nekteří lidé se mylně domnívají, že nejvýchodnějším bodem je Trojmezí u Hrčavy. Místo, kde se protíná hranice tří států – ČR, Slovenska a Polska. Je to jen kousek vedle. Také si tam můžete udělat výlet. 😉